Proteina din mazăre nu ne lasă la greu. Ne vine în ajutor chiar și atunci când ne propunem să rezolvăm problema poluării cu microplastice. Ingredientul de bază al sortimentelor vegane de înghețată Magnum și al unor alternative vegetale la carne precum VerdinoBeyond Meat sau Vegini va putea fi folosit inclusiv în ambalaje.

Verdino este o firmă românească ce și-a propus să aducă pe mesele noastre alternative 100% la produsele de origine animală. Toate produsele lor se bazează pe proteina de mazăre, o sursă de hrană prietenoasă cu mediul, cu o amprentă mică de carbon. Viitorul este unul sustenabil , sănătos și gustos, iar Verdino vine în întâmpinarea poftelor noastre cu preparatele lor. Putem avea grijă de noi, de animale și de mediu alegând astfel de produse.

La întrebarea “Cum ne putem bucura în continuare de arome și texturi cu care suntem obișnuiți, fără a mai impacta într-un mod negativ mediul?”, răspunsul la care a ajuns Beyond Meat a fost, de asemenea: proteina din mazăre. Din 2018 produsele lor au intrat pe piața internațională, susținând astfel tranziția către o alimentație vegană.

Xampla, o companie pornită de un grup de cercetători de la Universitatea din Cambridge, a găsit un mod de a face din proteina de mazăre microplastice care se descompun integral și natural în doar câteva săptămâni. Acestea vor putea înlocui microplasticele convenționale utilizate în fertilizatori, produse cosmetice, detergenți, produse de curățare, vopsele și în unele produse ale industriei petroliere. Noul prototip a primit până acum finanțare în valoare de 2 milioane de lire sterline, urmând a fi utilizată pentru a scoate produsul pe piață. 

Potrivit datelor furnizate de Euromonitor International: “Într-un minut, populația globului cumpără în jur de un milion de sticle de plastic”. Aceeași sursă ne avertizează că numărul lor va crește cu 20% până în 2021, accentuând criza climatică, ale cărei efecte le resimțim deja. Este, așadar, din ce în ce mai important să găsim soluții sustenabile, care nu implică exploatarea animalelor, nici degradarea mediului înconjurător. CEO-ul Xampla, Simon Hombersley, a afirmat că misiunea companiei este aceea de a reduce impactul plasticelor de unică folosință. Compania este hotărâtă să ușureze tranziția producătorilor de la plasticele tradiționale la alternative perfomante, cum este cea pe bază de proteină din mazăre, care protejează planeta. 

 

Sursa.