1. Când a apărut Spacefood și de ce tocmai spirulină?

Spacefood este un startup lansat în 2019 în Republica Moldova, în parteneriat cu una dintre cele mai notorii și afirmate în timp, ferme din Italia. Această idee a apărut în urma unei analize a ritmului de viață extrem de grăbit, a oamenilor din secolul XXI, în care nu reușesc să obțină tot necesarul de nutrienți, doar din alimentație. 

Și de ce tocmai spirulina? Simplu, e mâncarea cosmonauților. Încă din 1970 NASA a descoperit că spirulina este cel mai practic și sigur aliment pe care poate să îl ofere cosmonauților plecați în misiunile spațiale. Ideea e că aceștia au nevoie de mâncare bogată în nutrienți, și care să nu ocupe prea mult loc. Ei afirmă că 1kg de spirulină este echivalentul a 1000kg de legume asortate. 

2. Care este povestea cu spirulina vie – de ce este ea mai cu moț decât cea pudră?

De ce să te mulţumeşti cu jumătăţi de măsură, când ai acces la pachetul complet? Mâncarea ideală, pentru corpul tău înseamnă mâncare vie, foarte densă în nutrienţi şi cu minimul de energie pierdută în procesele de digestie, absorbţie și utilizare. Ceva care îti asigură maximul de rezultat cu minimul de efort din partea corpului tău. 

Ideea este că mineralele le vei lua complet,  din orice formă de spirulină alegi.  Ai nevoie de procese nucleare de un anumit calibru, pentru a afecta acele minerale,  deci nici uscarea la foc nu le va distruge.

Totuși mineralele sunt singurele elemente complet imune la procesele de uscare şi conservare a spirulinei. Restul elementelor,  vitaminele,  antioxidanţii,  toate fitochimicalele (vorbim de mii de compuşi bioactivi cu forţă de reconstrucţie),  acizii graşi,  proteinele, toate sunt degradate într-o proporţie mai mică sau mai mare de metodele clasice de procesare şi păstrare. Da, aşteptarea pe raft este un proces de degradare gradual. 

Ce face Spacefood diferit? Crește spirulina pe pământurile Italiene sărutate de Soare, de agricultori care își manifestă dragostea față de pământ de mai bine de trei generații. Acolo unde serele sunt special concepute pentru a proteja alga de orice contaminare, și funcționează într-un mod sigur pentru planetă. Ferma noastră este alimentată cu biogas, iar căldura produsă de acesta, nu este risipită, ci recuperată și refolosită pentru a recrea clima potrivită algelor. Procesul astfel este unul 100% durabil, fără impact negativ asupra mediului. Spacefood, salvează tot ce înseamnă Spirulina, în forma ei de maximă potenţă. De aceea tu primeşti forma ei vie, congelată și certificată organic.

3. Trebuie să o zicem – abordarea voastră de marketing este inedită. Dacă e să ne dăm cu părerea, seamănă cu ceea ce fac cei de la Oatly, un alt challenger brand pe care îl urmărim cu interes și drag. Cum ați ajuns la această abordare? 

Apreciem. Iar faptul că suntem asemănați cu modul de lucru ca a celor de la Oatly, nu poate fi decât un compliment. Știm prea bine câtă muncă stă în spatele multor încercări de a fi diferit și de a aborda altfel intervalul de valori al marketing-ului. 

Pentru a face un marketing de calitate am pornit mai întâi de toate cu oameni de calitate, cărora nu le e frică să iasă din tipare și cărora nu le e frică de eșec. După noi, cel mai riscant lucru este să faci marketing mediocru și safe. Rețeta noastră este una foarte simplă, întotdeauna am încercat să adăugăm extra la ordinar. Iar provocarea cea mai mare pe care o avem este să facem din spirulină, un produs de lifestyle.

Știm că nu suntem perfecți, dar nici nu tindem să fim. Să faci publicități perfecte, după standardele și regulile marketing-ului, este egal cu – nu te remarcă nimeni. În parcursul nostru, nu ne ghidăm după reguli stabilite. Nu avem o hartă. Noi ne ghidăm după propriile trăiri, și avem încredere în proces.

4. Cât de pregătit vi se pare publicul din România, de pildă, pentru așa ceva?

Oamenii au în jurul lor mai mult decât suficientă publicitate care vinde. Noi am făcut un exercițiu în care ne-am imaginat că Spacefood e un prieten. Și oare cine ar vrea un prieten care permanent încearcă să-ți vândă ceva, și să-ți spună că e cel mai bun?  

Noi livrăm oamenilor trăiri, emoții și realități cu care ne întâlnim zilnic, adăugându-le o doză de carismă. Și spre surprinderea tuturor, oamenii adoră acest lucru.

5. A fost un an greu pentru business-urile mici. Cum ați depășit provocările unui an cu pandemie până acum? 

E important să înveți să gestionezi o criză, chiar și de proporțiile unei pandemii. Fiind o afacere la început de drum, am fost și suntem afectați. Totuși, dorința de a ne extinde, a fost cea predominantă. Cu siguranță, a fost mai mult un risc, decât un pas făcut pe teritoriu sigur, însă a fost un risc asumat. Mesajele oamenilor de aici ne-au motivat să trecem Prutul, și nu regretăm nici o clipă acest lucru. 

6. Ce vă motivează să continuați?

Noi nu construim case pe Marte, însă suntem într-o continuă căutare a echilibrului dintre nevoile oamenilor și utilizarea tehnologii, pentru a crea experiențe sănătoase și unice. Vrem să schimbăm o cultură, cultura consumului superalimentelor.  De la praf și sintetic, la organic și viu.