“Este o bomba cu ceas de tip demografic”: Fermele de lactate sunt in criza deoarece tinerii refuza laptele pentru ca profesionisti in domeniul sanatatii “il trateaza ca pe un inamic”

  • Consumul de produse lactate a scazut in randul tinerilor
  • O noua campanie de tipul “trei pe zi” urmeaza sa fie lansata pentru a promova beneficiile nutritionale ale laptelui, untului si branzei
  • Avertismentul a fost dat de catre David Dobbin, sef executiv al “United Dairy Farmers”
  • El a afirmat ca profesionistii in materie de sanatate sunt in mare parte de vina pentru aceasta descrestere ampla si brusca

Producatorii de lactate din Marea Britanie intampina o criza cauzata de diminuarea cererii- deoarece experti in materie de sanatate trateaza laptele si produsele lactate ca “pe niste inamici”, a evidentiat un expert.

Dvid Dobin, sef executiv al “United Dairy Farmers”- o grupare formata din mai multi producatori ce lucreaza impreuna- a afirmat ca generatia tanara consuma cu mult mai putin lapte decat parintii sau bunicii lor.

A spus ca o campanie de tipul “trei pe zi” va fi lansata pentru a promova beneficiile nutritionale ale produselor lactate intr-o incercare de a inversa acest proces.

Tinerii evita laptele, untul si branza deoarece acestea au fost tratate ca “niste inamici” de catre profesionistii in domeniul sanatatii, un sef al industriei a avertizat.

Vorbind la “Federatia Europeana a Stiintei Animalelor”, la o conferinta tinuta in Belfast,in cadrul  rapoartelor “Farmers Weekly” , a spus: “In trecut, copii consumau multe produse lactate, dar copii din ziua de azi, copii si adolescentii nu il consuma in mod special.”

“Este o bomba cu ceas de tip demografic. Daca nu actionam rapid in vederea solutionarii acestei situatii, atunci riscam sa ne aflam in fata unei scaderi in cerere a produselor lactate.”

Si a mai adaugat: “Problema cu care ne confruntam este ca exista anumiti experti in materie de sanatate care privesc lactatele ca pe inamici.”

Mai putini tineri consuma produse lactate, s-a anuntat la o conferinta in Belfast.

O campanie de tipul “trei pe zi”pentru a promova produsele lactate este setata pentru a fi lansata.

“Daca le putem castiga consumatorilor inimile si mintile, atunci asta va crea obiceiuri de lunga durata pentru consumul de lactate” – David Dobbin

“Oamenii asociaza in mod eronat produsele lactate cu ceva rau pentru ei datorita continutului de grasimi, fara a lua in considerare si celelalte beneficii nutritionale pe care le ofera. Trebuie sa infirmam asta.”

Noua campanie de a promova consumul de lactate este lansata de “Global Dairy Platform”, care lucreaza pentru a promova industria lactata in jurul lumii.

Industria lactatelor trebuie sa lupte impotriva scaderii cererii, li s-a spus producatorilor.

In ciuda grijilor legate de cerere, domnul Dobbin a spus ca producatorii au potentialul de a creste productia cu 2.5 la suta pe an.

A afirmat ca o piedica pe care industria trebuie sa o depaseasca este sa se asigure ca preturile sunt constante, pentru a mentine o anumita stabilitate.

“Daca putem sa le castigam consumatorilor mintile si inimile, atunci, asta va crea obiceiuri de lunga durata legate de consumul de produse lactate.” le-a spus delegatilor.

Sursa: thedailymail.co.uk